گزارش برنامه صعود به قله کلکچال

امکانات وب

پیامک جهت ثبت تبلیغ:9370470071 کلیه حقوق مادی ومعنوی سایت برای نویسنده ومدیریت محفوظ است ومتعلق به سایتtazetarinhaمیباشد

نام برنامه : صعود یک روزه به قله کلکچال

نام سرپرست:مجید دارابی

تاریخ برنامه: ۲۷ اردیبهشت ۹۲

نوع برنامه : کوهنوردی

راهنما:امیر موسی پور

پشتیبان:عباس شاه ابراهیمی

لوازم مورد نیاز:کوله یک روزه ،کفش مناسب،باتوم،صبحانه،ناهار،تنقلات وآجیل،حداقل یک لیتر آب،لباس مناسب.

موقعیت جغرافیایی:

کلکچال نام یکی از کوههای شمال تهران و همچنین نام یکی از پناهگاههای کوهنوردی در همان محدوده است.ارتفاع پناهگاه کلکچال 2600متر و ارتفاع قله کلکچال3350متر(3430متر)است.این پناهگاه سه مسیر دسترسی دارد:پارک جمشیدیه،گلاب دره و دره وزباد.پناهگاه دارای تاسیسات آب و برق است و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می شود.این پناهگاه در سال 1339 توسط سازمان پیش آهنگی ساخته شده است.بر روی برج سفید آن نام گروههای پیش آهنگی به چشم می خورد.

بررسی توپوگرافی:

قله کلکچال در ناحیه البرز مرکزی و در مجاورت قله اسپیلت که در شرق آن است و در ادامه به لزون و پیاز چال و نهایتا قله توچال منتهی می گردد،قرار گرفته و از سمت غرب هم پس از عبور از تیغه های دارآباد به قله دارآباد متصل میگردد.

شرح برنامه:

ساعت6:15 جهت حضور و صعود به قله کلکچال از مسیر پارک جمشیدیه از طرف سرپرست اعلام شده بود.ساعت 6:20 پس از حضور همه برنامه صعود آغاز شد.

در میانه راه آواز زیبای پرنده ها،شکوفه های سفید و بنفش بهاری و صدای شر شر جوی های باریک آب که از چشمه ها روان بودند تاکیدی چند باره بر زیبایی وصف ناپذیر ایران کهنمان بود.

ساعت 8 برای صرف صبحانه در بخشی از فضای یادمان شهدای گمنام عزیز کشورمان ،توقفی 45 دقیقه ای داشتیم.( در اینجا سرویس بهداشتی  وجود دارد.)

ساعت 8:45 دقیقه به سمت قله حرکت کردیم ودر ارتفاع 3500 متری پس از 1 ساعت و 15 دقیقه کوهپیمایی بسیار دلنشین به سر قدمی آقای موسی پور عزیز در هوای نیمه ابری و آفتابی10 دقیقه توقف داشتیم و  پس از آن تا قله توقفی نداشتیم مسیر پاکوب مشخص بود والبته تابلوهای راهنما هم در مسیر نسب شده است ،راس ساعت 11:14   دقیقه بر فراز قله 3430 متری کلکچال ایستادیم.

به رسم زیبا و همیشگی گروه ایران کهن سرود ملی کشورمان را با افتخار خواندیم و جمله ای زیبا از طرف هر یک از اعضای گروه تقدیم به این صعود شد.

پس از نوشیدن چای دلچسب و تماشای مناظر اطراف و چشم انداز دریا گونه شهر تهران ساعت 11:40 دقیقه آماده فرود بودیم.(ساعت 11:45 دقیقه حرکت کردیم )راس ساعت 1:05 دقیقه به اردوگاه کلکچال رسیدیم.به علت حرکت بسیار خوب و نظم و زمانبندی عالی، وقت کافی برای توقف در اردوگاه وصرف ناهار و لذت بردن از آفتاب دلپذیر و آب زلال چشمه وجود داشت.(در اینجا سرویس بهداشتی وجود دارد)

ساعت 14:30 برای ادامه فرود به سرقدمی آقای سیسی اعلام شد.راس ساعت ۱۵:55 به پارک جمشیدیه رسیدیم و با بدرقه باران این صعود هم  با تمام زیبایی هایش به پایان رسید.

با تشکر صمیمانه از تک تک اعضای گروه...به امید صعودهای بعدی...

گزارش برنامه : معصومه خدایاری

هزینه برنامه : این برنامه هیچ هزینه ای برای همنوردان در پی نداشت

شرکت کنندگان :

معصومه خدایاری . ناصر ذاکری . علیرضا قره داغی . محمد سی سی. امیر موسی پور . مجید دهباشی. وحید مهربانی . مجید دارابی

"گروه کوهنوردی ایران کهن"

کاربران تبریک جهت ورودتان سایت اصلی ما tazetarinha.niloblog.com ثبت کالاودرج آگهی بانازلترین قیمت برروی کادرزیرکلیک کنید...
ما را در سایت کاربران تبریک جهت ورودتان سایت اصلی ما tazetarinha.niloblog.com ثبت کالاودرج آگهی بانازلترین قیمت برروی کادرزیرکلیک کنید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا شوقی زاده tazetarinha5 بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 20 شهريور 1392 ساعت: 15:28